Reisverslag 4 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Henk en Wilma Jansen - WaarBenJij.nu Reisverslag 4 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Henk en Wilma Jansen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 4

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Henk en Wilma

18 Juni 2016 | Nederland, Doetinchem

MEET DE WEG DIE JE WILT GAAN NIET IN KILOMETERS
MAAR IN MOOIE MOMENTEN
============================================

…. Nog even een verlaat eindverslag …

15 mei, 1e Pinksterdag … onze trouwdag … vandaag zijn we 35 jaar getrouwd.
Onze vaste groep “Rosario” bezoekers hebben we uitgenodigd om 11.00 uur taart te komen eten. Een dag tevoren hebben we taarten gekocht en nu hebben we wel en redelijk grote koelkast maar 2 taarten passen er echt niet bij in. We mochten ze in de koelkast bij Ernst (campingeigenaar) zetten. Ook mochten we gebruikmaken van de lange tafel op/onder de veranda om gezamenlijk koffie te drinken. Om 10.30 uur riep Ernst ons om te komen helpen met kopjes enz klaar te zetten en taart aan te snijden. De reden hiervan was – begrepen we later – dat de Rosariogroep tijd nodig had om onze caravan te versieren. Nou dat hebben ze gedaan. Slingers, ballonnen en overal A4-tjes geplakt met “hulde aan het bruidspaar.” Geweldig !! (zie foto’s)
Voor we aan de koffie en taart begonnen werd ons door Ruud gevraagd op te staan. We kregen beiden een hoed op met een lint “35 jaar” er omheen. Deze moesten we de hele dag ophouden. Ook werden we als eerste bezoekers geridderd in de orde van “Rosario.” Met een plastic zwiepend zwaard werden we geridderd… We kregen ook nog een vis van touw gemaakt als een soort medaille omgehangen. En als kers op de taart werd er een geweldig lied voor ons gezongen ….
We kregen van de groep ook nog een cadeau aangeboden: “vanaf 17 uur is het gezamenlijk tapas eten op/onder de veranda.” Wat hebben we met z’n allen heerlijk gegeten en plezier gehad!!
Dank je wel, top: Ruud en Och, Marjolein en Evert, Henk en Carla, Jan en Rita en Ernst.

Met de afspraak elkaar volgend jaar – in de maand mei – wederom te treffen op camping Rosario zijn in de loop van de week Henk en Carla, Ruud en Och en Jan en Rita weer verder getrokken en werd het vast groepje al wat kleiner.
We zijn nu ruim 3 maanden onderweg en hebben het zo fijn dat er stilletjes aan al plannen worden gemaakt om in november opnieuw naar Spanje/Portugal te gaan maar dan ook om te overwinteren.
Deze stille plannetjes krijgen steeds meer vast vorm ….
We vinden dan wel dat we niet tot eind juli weg kunnen blijven en in november weer vertrekken. We hebben ook onze familie, vrienden en kennissen die we graag willen zien.
November zal echter 1 oktober worden:
Vorige jaar hebben Ernst en Enrica ons gevraagd of we de maand oktober op hun huis willen passen en de beesten verzorgen zodat zij op vakantie kunnen gaan. Dit was toen geen optie omdat ik nog moest werken. Echter dezelfde vraag werd ook nu gesteld. We hebben afgesproken dat we dit wel willen doen. De camping is dan overigens gesloten.
Alles eens op een rijtje gezet ….Nu terug naar Nederland, caravan op stalling zetten en 4 maanden later weer ophalen en terugrijden naar Portugal. We hebben de caravan in Nederland niet nodig. Uiteindelijk na overleg met Ernst en Enrica besloten om de caravan op de camping te laten staan.
Maar ja … we willen wel graag de fietsen mee terugnemen naar Nederland. Thuis staat een fietsendrager in de berging … maar daar hebben we nu niets aan.
Er zat niets anders op dan een fietsendrager te kopen …. Zo gezegd, zo gedaan.
Het plekje waar de caravan komt te staan moest nog wel even gesnoeid worden.
Zagen … knippen en zo hebben we een mooi plekje vrijgemaakt waar de caravan – deels – in de schaduw kan komen te staan. De laatste dag hebben we de caravan er al neergezet en nog 1 nachtje erin geslapen. Zaterdag 21 mei zijn we om 6.00 uur weggereden vanuit Rosario. (helaas 1 uur tijdverschil … het was dus eigenlijk al 7 uur).
Onze bedoeling was om in één keer door te rijden naar Merignac (70 km boven Bordeaux) 1100 km.
De reis verliep voorspoedig; wat een verschil als er geen caravan achter de auto hangt !!
Rond 18 uur waren we in Merignac. We komen hier aan meerdere jaren – maar dan op de camping Les Bellesvues. Gelukkig hebben Rian en Jan ook chambre d'hote.
In Frankrijk was ivm stakingen nagenoeg geen benzine te koop. We zijn dus eerst maar eens rondgereden om de tank te vullen. Dat is uiteindelijk gelukt en we hebben ook nog 2 gevulde Jerrycans meegenomen. 24 mei zijn we om 7 uur weggereden. Ook nu weer 1100 km.
Tot voor Parijs verliep de reis voorspoedig; in Parijs was het hartstikke druk op de weg en overal waar een benzine station was, stonden lange rijen waardoor op de autobaan ook weer veel drukte was.
Uiteindelijk waren we om 19 uur thuis. Ook weer fijn om thuis te komen en wat is alles dan toch groot !!!

We kunnen terugkijken op een geweldige tijd. Veel mooie dingen gezien, veel leuke mensen ontmoet en veel gelachen ….. 1 Oktober gaan we weer terug, eerst een maand naar Portugal en daarna naar Zuid Spanje in de buurt van Malaga. We kijken er al weer naar uit.
Nu eerst tijd voor familie, vrienden en kennissen !!!
Dank jullie wel voor alle leuke reactie.

Groeten Henk en Wilma